יום שישי, 10 ביולי 2009

יש (אין ) לי מושג - חווית למידה

בקורס "הערכת טכנולוגיות ידע" אנו מעמיקים את ההכרות עם סביבת למידה ויקי. כחלק מחובות הקורס עלינו לבחור מושג, לכתוב את הגדרה ולהעלותה לסביבת ויקי. הגדרה חייבת לעמוד בשני תנאים: רמה אקדמית ומסגרת של 200 מילים. העבודה היא אישית.
בחירת המושג לוותה בהרבה התלבטויות ודאגות – שהמושג יהיה מעניין ומאתגר עבורי, שלא יהיה טריוויאלי שאשכיל אחרי העיסוק בו.
בחרתי במושג "חווית למידה". לכאורה זה מושג ששגור בפינו ודי מובן, אבל האם אנו יודעים באמת מהי חווית למידה ואיך יוצרים אותה בצורה מושכלת?
חומרי הגלם שלי:
1. אתר של Wikiversity(אחות של ויקיפדיה)
http://en.wikiversity.org/wiki/Learning_experience
2. בלוג של ד"ר חנן גזית, מנכ"ל חברת MetaverSense המתמחה בתלת מימד באינטרנט ובתוך עולמות וירטואליים כמו סקנד לייף.
http://www.vrider.net/2009/02/blog-post_09.html
3. פורום הדרכה של themarker
http://cafe.themarker.com/view.php?t=432776
אני מקווה שגם סביבת ויקי וגם המושג שבחרתי יעשירו את דרכי ההוראה שלי.

4 תגובות:

  1. זהו אכן מושג מאתגר להגדרה אך הדרך בה את, באופן אישי, לומדת על המושג ממחישה את המושג עצמו: למידה בדרך של חיפוש מקורות מידע, חקירה, בחירה, שיתוף בהתלבטויות או בתובנות ולבסוף בתוצרים.

    השבמחק
  2. הי דפנה,
    בהחלט זה הכיוון: למידה אקטיבית ותוצר סופי - הם אבני היסוד של חווית למידה.

    השבמחק
  3. הי רינה,
    בחרת במושג מעניין!!!
    באמת מהו המושג "חווית למידה" שכולנו כמורים והורים משתמשים בו הרבה, ורובנו מסכימים שזהו התנאי ההכרחי ללמידה אמיתית. מהם המאפיינים של הלמידה הזו, מהם התנאים שהיא תתבצע,מהו החלק של המורה ושל התלמיד בתהליך זה ועוד ועוד שאלות רבות...
    אני בטוחה שתמצאי לזה תשובות!!!
    הרבה בהצלחה
    אינה

    השבמחק
  4. לאינה,
    אני מקווה שאוכל לספק לפחות חלק מהתשובות.
    תודה!

    השבמחק