אני ממשיכה את הנושא של למידה ממסך ולמידה מנייר.
במסגרת לימודי הקורס " טכנולוגיות ידע ותקשורת למידה" נדרשנו לבחון יתרונות וחסרונות של קריאה בספר דיגיטלי לצורך אקדמי.
לחוויית הקריאה מספר דיגיטלי עיינתי בספר "אירופה ערש הלאומיות" של הנרי וסרמן מאתר פאר של האוניברסיטה הפתוחה.
יתרונות הקשורים לאפשרויות הטכניות של הספר הדיגיטלי:
· המצאות נוחה בתוכן הספר
· שליטה בגודל הטקסט
· שליטה בתצוגת העמוד
· אפשרות סיבוב הטקסט
· ניידות נוחה בין העמודים
· אפשרויות חיפוש לפי מילים בתוך הטקסט ובהערות
· מידע על מידת הרלוונטיות של החומר שחיפשנו
· אפשרות להכנסת הערות לגבי הכתוב
· אפשרות סימון בתוך הטקסט
· אפשרות הדפסה של ההערות שלנו
· אפשרות לשליחת הטקסט במייל , מה שמאפשר שיתוף.
יתרונות נוספים:
· זמינות הספר, לא חייבים לרכוש ספר או ללכת לספריה.
· התאמה לצורכי הלומד – כל אפשרויות החיפוש מקלות וחוסכות זמן
· הטקסט הופך להיות יותר "פלסטי" מטקסט שבספר אקדמי רגיל
· מתאים לקריאה מסועפת, לא ליניארית
חסרונות:
· קריאה מספר דיגיטלי מצריכה מחשב מחובר לאינטרנט, ללא הפרעות.
· קיים מגוון יחסית קטן של ספרים אקדמיים בפורמט דיגיטאלי.
· קריאה ממסך המחשב לא מתאימה לכולם.
· קריאה מספר דיגיטלי בצורה ליניארית לא עדיפה על קריאה מספר רגיל.
במסגרת לימודי הקורס " טכנולוגיות ידע ותקשורת למידה" נדרשנו לבחון יתרונות וחסרונות של קריאה בספר דיגיטלי לצורך אקדמי.
לחוויית הקריאה מספר דיגיטלי עיינתי בספר "אירופה ערש הלאומיות" של הנרי וסרמן מאתר פאר של האוניברסיטה הפתוחה.
יתרונות הקשורים לאפשרויות הטכניות של הספר הדיגיטלי:
· המצאות נוחה בתוכן הספר
· שליטה בגודל הטקסט
· שליטה בתצוגת העמוד
· אפשרות סיבוב הטקסט
· ניידות נוחה בין העמודים
· אפשרויות חיפוש לפי מילים בתוך הטקסט ובהערות
· מידע על מידת הרלוונטיות של החומר שחיפשנו
· אפשרות להכנסת הערות לגבי הכתוב
· אפשרות סימון בתוך הטקסט
· אפשרות הדפסה של ההערות שלנו
· אפשרות לשליחת הטקסט במייל , מה שמאפשר שיתוף.
יתרונות נוספים:
· זמינות הספר, לא חייבים לרכוש ספר או ללכת לספריה.
· התאמה לצורכי הלומד – כל אפשרויות החיפוש מקלות וחוסכות זמן
· הטקסט הופך להיות יותר "פלסטי" מטקסט שבספר אקדמי רגיל
· מתאים לקריאה מסועפת, לא ליניארית
חסרונות:
· קריאה מספר דיגיטלי מצריכה מחשב מחובר לאינטרנט, ללא הפרעות.
· קיים מגוון יחסית קטן של ספרים אקדמיים בפורמט דיגיטאלי.
· קריאה ממסך המחשב לא מתאימה לכולם.
· קריאה מספר דיגיטלי בצורה ליניארית לא עדיפה על קריאה מספר רגיל.
ובכן, קריאה (הייתי אומרת, שימוש) בספר דיגיטאלי לצרכי הכנת חומרים אקדמיים עדיפה, לדעתי, על ספר אקדמי רגיל, בזכות אפשרויות איתור המידע שבו והערכת הרלוונטיות של המידע, דבר החוסך זמן ללומד. יחד עם זאת, יש סכנה, שבאיתור מידע ספציפי בתוך הספר נדלג על פרטים חשובים אחרים המצויים בספר. לדעתי, לצורך קריאה ליניארית עדיף ספר רגיל. יתכן שהעדפה זו תלויה בגיל.
רינה,
השבמחקכתבת בצורה מפורטת ועניינית על יתרונות הספר הדיגיטלי.
ציינת שלמידה אקדמית, עדיף שתלווה בספר דיגיטלי, ואני מאד מסכימה איתך, היום כשכל המידע עומד לרשותנו בצורה דיגיטלית, ברור, שרצוי שהלמידה תהיה אף היא דיגיטלית.
חני.