יום שישי, 17 ביולי 2009

חווית הלמידה וטכנולוגיה (3)

בניגוד לציפיותיי, חווית הלמידה הכללית שלי בלימודי תואר שני שונה בתכלית מחווית הלמידה הכללית לתואר ראשון. עכשיו אפשר להודות שלימודים לתואר ראשון היו נטולי הנאה עבורי, למרות אהבתי הענקית למתמטיקה. הסיבות לכך רבות: דרכי למידה והיבחנות, קשיי עליה וקליטה, מבנה מקצוע המתמטיקה – יש בה מעט מקום לביטוי אישי. אבל אלה דברים שאני לא ארחיב עליהם.
בניגוד לאז, עכשיו אני נהנית מתהליך הלמידה וזו חוויה מתקנת.
שאלתי את עצמי – מה השתנה? ברור כי, הקשיים שציינתי קודם – אינם. אבל יש עוד משהו חשוב! פתאום הבנתי - הטכנולוגיה! אם אני משחזרת את תחושותיי במהלך לימודי תואר ראשון – הרבה בדידות לימודית. כעת, כלים תקשורתיים חדשים: פורומים, מיילים, בלוגים, טווטר, פייסבוק וסקייפ מאפשרים אינטראקציות עם לומדים אחרים, עם מרצים, ועם חומר לימוד.
אינטראקציות אלה משפרות מאוד את תהליך הלמידה.
ויהי ההבדל הראשון! (יבוא עוד...)

תגובה 1:

  1. בנוסף לחויה מתקנת, טכנולוגיות חדשות מאפשרות פיתוח מיומניות למידה חדשות. מיומנויות אלה לא באות לידי ביטוי בשיטות הוראה פרונטאליות אבל כן חשובות לתלמיד בהמשך לימודיו. לאחרונה לקחתי קורס הנקרא "שילוב מודלים בהוראת המתמטיקה". קורס ניתן בטכניון ע"י פרופ' ורנר במחלקה להוראת המדעים. תוך כדי הלימודים למדנו על חשיבות הגיאומטריה בבניית אורנמנטים בתרבויות שונות, כגון: יהדות, איסלם, הודו, יפן ועוד. בבנייה של אורנמנטים בכל הדתות משתמשים בעקרונות גיאומטריים בסיסיים ובמשפטים המוכרים.בסוף הקורס נערכה הסדנא לתלמידים של כיתות י' ממגזרים שונים. תוך כדי הסדנא הם יתבקשו לבנות אורנמנט ע"י שימוש בעקרונות גיאומטריים המתאימים. הסדנא זכתה להצלחה רבה. ההישג החשוב לדעתי הוא לא רק על חשיפה של תלמידים לתרבויות שונות, אלא גם על הפיתוח היכולת של התלמידים לשלב את שני תחומים שונים: אומנות ומתמטיקה.

    השבמחק