לפני יומיים התקיים במרכז ללימודים אקדמיים פורום חינוך, שעסק בתקשוב מערכת החינוך, בניצוחה של דר' גילה קורץ. בפורום לקחו חלק אנשים בעלי זכויות והישגים רבים בתחום התקשוב, וגם אנחנו – תלמידי מגמת התקשוב. ראשון הדוברים היה נשיא המכללה - פרופ' דב גולדברגר שציטט מהשיר של אביב גפן "סוף העולם":
ילד סינטטי כבוי מול מסך שדולק,
תסתכל על הרחוב איך הוא ריק,
כבר שכחנו איך לשחק...
פרופ' גולדברגר דיבר על "החור באיזון" – חוסר איזון שנוצר אצל הדור הצעיר בגלל השימוש הבלתי מוגבל בטכנולוגיה. ההתמסרות המוחלטת לטכנולוגיה מונעת מהילדים לקרא, לשחק, להיות בתנועת נוער.
זו אחריותנו להציב לילדים את הגבולות, ללמד צרכנות נבונה ולחשוף אותם לדברים נוספים. האבסורד הוא, שהתמונה בבתי הספר כל כך הפוכה! לדעתי, נדרש איזון נוסף: בין צריכת טכנולוגיה אישית ופרטית לבין צריכת טכנולוגיה למטרות לימודיות. וגם זו אחריותנו.
השאלה היא: כיצד מאזנים?
זו אחריותנו להציב לילדים את הגבולות, ללמד צרכנות נבונה ולחשוף אותם לדברים נוספים. האבסורד הוא, שהתמונה בבתי הספר כל כך הפוכה! לדעתי, נדרש איזון נוסף: בין צריכת טכנולוגיה אישית ופרטית לבין צריכת טכנולוגיה למטרות לימודיות. וגם זו אחריותנו.
השאלה היא: כיצד מאזנים?
שלום..
השבמחקאנפאל חטיב
מרצה: דר' גילה קורץ
אני רואה שהבלוג עוזר לסטודנטים שפספסו חלק מההרצאה או לא הבינו אותה.
שלום אנפאל,
השבמחקאני מסכימה איתך שאפשר לנצל את בלוג לסיכום רפלקטיבי של הרצאות. עוזר לכותב וגם עשוי לעזור לקורא.
רינה