יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

יחידת לימוד מתוקשבת (2) – מודל ADDIE


סיפרתי בפוסטים קודמים שאני מעורבת בפיתוח יחידת לימוד מתוקשבת. את היחידה אנו בונות על פי שלבי המודל ADDIE, שפותח באוניברסיטת פלורידה בשנת 1975. במודל ADDIE חמישה שלבים, כאשר יש תוצר בסופו של כל שלב ושלב:

A – Analysis – ניתוח (בשלב זה כותבים את מסמך האפיון).
D - Design- תכנון (בשלב זה בונים תרשים זרימה, ניווט ופעילויות).
D - Development- פיתוח (בשלב זה מפתחים תוכן הקורס, כותבים תסריטים).
I- Implementation- יישום (בשלב זה מפיקים גרסה ראשונה של יחידה מתוקשבת).
E - Evaluation- הערכה (הערכה מעצבת ומסכמת, גרסה סופית של המוצר).


סכמה של המודל מתארת את הקשר בין כל שלבי הפיתוח- הערכה מחדש נמצאת בכל שלב בפיתוח.
מתוך ניסיון קצר שלי בפיתוח חומרים מתוקשבים: עצם למידה, יחידת לימוד מתוקשבת ומשחק מתוקשב - המודל נוח מאוד ויישומי.
אנחנו נמצאות בשלב הפיתוח ועל כך בהמשך...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה