יום שבת, 5 בדצמבר 2009

מחשב לכל ילד, לומדה לכל ילדה?

אני מקנאה. מדוע?
ראו בעצמכם את הכתבה שהתפרסמה אתמול ב"אולפן שישי".
12 דקות של נחת.

אולי אלה סימנים ראשונים של מהפכה? (ראו פוסט קודם).

3 תגובות:

  1. היי רינה, שלום וברכה.
    אני יסמין מימון, סטודנטית שנה ב' בלימודי חינוך קהילה וחברה. אחד מקורסי הלימוד שלי הסמסטר זה אסט' של למידה ופעילות בסביבה מתוקשבת.

    בחרתי להגיב בבלוג שלך ובנושא זה מכיוון שזה הנושא שהכי התחברתי אליו, שכן התיקשוב בחינוך יבוא ליידי ביטוי בעתיד במסלול זה של שינוי תהליכי הלמידה באמצעות המחשב.

    שמחתי והופתעתי לראות את הכתבה. משום שעצם זה שהיא פורסמה זה אומר שהתיקשוב בחינוך כבר כאן. אומנם, בנגיעות קטנות אך בהחלט מעל פני השטח.

    אני חושבת שכל תהליך של חינוך נושא בתוכו תהליך של שינוי ושימור- כאן מדובר על הנושא של שינוי תהליכי למידה, שכן כבר אין עוד מקום ללוח ולגיר כי המחשב הוא זה המחליף אותו.

    כולי תקווה שתהליך למידה זה אכן יושרש במדינתו ושנזכה להפוך למדינה משגשגת בתחום החינוך.

    השבמחק
  2. שלום רינה
    שמי טלי צרנר,סטודנטית שנה ב בחינוך וקהילה
    ונכנסתי לבלוג שלך כחלק ממטלה בקורס תקשוב של ד"ר גילה קורץ.
    מרשימת הבלוגים שהציעו לנו התחברתי לשלך מיכוון שראיתי את הכתבה ביומן שישי בזמן אמת והבנתי שאנחנו נמצאים במהפכה הדיגיטלית/הסביבה הלימודית הטכנולוגית והגיע הזמן שכולנו נכיר בה כחלק בלתי נפרד מההוראה ושילוב של טכנולוגיה בהוראה הוא פועל יוצא של החברה החדשה "החברה הדיגיטלית"
    כולי תקווה שקברנטי החינוך בארץ יאמצו בחום את פרויקט "עת הדעת" (ולא רק כפיילוט במספר מצומצם של בתי ספר)ויישמו אותו בכל מערכת החינוך

    השבמחק
  3. שלום יסמין וטלי,
    אני שמחה מאוד שמצאתן ענין בבלוג שלי.
    כמורה ותיקה אני צמאה לשינוי.בחלקת האדמה הצנועה שלי אני משלבת טכנולוגיות למידה בהוראה שלי. שינוי שעושה מורה אחד הוא חשוב ויקר ערך, אך זהו שינוי מסדר ראשון(בטרמינולוגיה של פרופ' דוד חן). מערכת החינוך שלנו זקוקה לשינוי משמעותי -מערכתי, שינוי מסדר שלישי. לוח וגיר עדיין שולטים בכיתות ופרויקטים כמו"עת הדעת" הוא קוריוז נחמד. גם אני מקווה שזהו סימן לבאות...
    רינה

    השבמחק