יום שבת, 31 באוקטובר 2009

רשת אורט מובילה בפדגוגיה חדשה


האמת, אני הרבה פעמים מרגישה גאווה על השתייכותי לרשת אורט. הפעם אני מתכוונת לתמיכה פדגוגית שמורי הרשת מקבלים ממנהל למחקר, פיתוח והכשרה של רשת אורט הנמצא במכון גורלניק. במכון, במחלקות השונות שלו עובדים אנשים מיוחדים, מקצוענים אמיתיים שתמיד חושבים קדימה וגם מחוברים לשטח.
פרויקט חדש של המנהל – בנית יחידות לימוד מתוקשבות בתחומים שונים על ידי צוותי מורים מהשטח. הוזמנתי להשתתף בפרויקט. בכל מקצוע נבחרו 2-3 צוותים של 2-3 מורים שילמדו לבנות ויבנו יחידות לימוד מתוקשבות מבחינה פדגוגית. את הליטוש המקצועי – אנימציות, ציורים, שרטוטים - יעשו אנשי מקצוע במכון.
כאשר דר' נעמי ציזיק הציעה לי להצטרף לפרויקט, הייתי עסוקה בבניית עצם למידה מתוקשב לקורס "תוכניות לימוד מתוקשבות" ובניית אתר לימודי "התפוח של ניוטון" בקורס בנית אתרים ב-HTML. בסמסטר השני בניתי קורס מתוקשב למורים למתמטיקה. הרגשתי שחלום ומציאות נפגשים. דאגתי מאוד שידע הנרכש בלימודי תואר שני יעשיר לא רק אותי, אלא שתהיה לי הזדמנות לעסוק בנושאים שאני לומדת ולתרום לאחרים. ברור הסכמתי מיד להצעה של נעמי.
אני עוד לא ידעתי שברשת אורט מתכננים למורים שבפרויקט הפתעה נעימה – במפגש הראשון הוענקו לעשרות המורים מחשבים ניידים נוחים וחדשניים.
http://www.ort.org.il/articles/?item=592884659
תודו - יפה מאוד ונכון מאוד! המציאות לפעמים מפתיעה לטובה...
חכו לפוסטים על בנית יחידת לימוד מתוקשבת.

4 תגובות:

  1. הי רינה,
    אני שמחה בשבלך.
    על סמך ההיכרות איתך
    אני בטוחה שתוכלי להוביל את הצוות
    ולתרום המון.

    בהצלחה רבה!
    אינה

    השבמחק
  2. לאינה: אשתדל. יש לי ציפיות מעצמי גם. תודה על הפירגון.רינה

    השבמחק
  3. רינה,

    אכן חשיבה מקצועית רצינית ומכובדת גם על הצורך בתשתית פדגוגית. אני בטוחה שיש לך רבות לתרום בכל הקשור לבניית סביבות למידה מתוקשבות.
    עמית

    השבמחק
  4. לעמית: תודה! את צודקת, בהחלט הרגשתי מצוין באותו יום - יחס מקצועי ומכבד מצד המערכת לעובדיה תורם להרגשת השייכות לאירגון ולרצון לתרום.
    רינה

    השבמחק